Acest blog este personal, articolele sunt scrise dupa cum imi vine, in functie de starea mea. Fara a fi revizuite, fara a fi corectate gramatical sau ortografic.

marți, 31 mai 2011

Persona angelica (victima colaterala)

Este o fictiune. Orice asemanare intre personaje si fapte este intamplatoare.
Sau nu.

/ Fragmente


- Este doar un copil. Ii va trece cu timpul, se va obisnui.

Mi-a venit sa vomit. In acel moment am urat-o pentru egoismul ei si incapacitatea de a intelege ce este in sufletul copilului. Pe mine, ca adult, situatia m-a daramat. Simt o suferinta ca o tortura, ceea ce a fost o poveste, imaginea fericirii, familia noastra, nu mai este. Pentru fetita noastra este mai greu, e doar un copil. Cum sa fii indiferent la suferinta la care am supus copilul? Este viata ei, are propria viata. Cum se simte ea in propria viata, cum si-a inceput-o? Am deposedat-o de familia ei, de acea imagine fericita ce o va regreta toata viata. Pentru asta meritam o vina mai mare decat i-am fi ucis parintii.

.......

- Baietii trebuie sa te sarute pe tine, nu tu pe ei. Si ai grija, primul sarut este foarte special.
- Dar deja s-a intamplat. tati. S-a terminat.
- Vei avea parte de o multime de prim-sarutari. Vei vrea sa fie speciale, asa ca ia aminte, sunt pretioase.

"Este ceea ce face un om sa-ti fie apropiat." - as fi continuat. Lumea se imparte in rude, prieteni, cunoscuti, straini si cel cu care te saruti. Primul sarut este cel mai important. Restul sunt doar umbrele acelui sarut. Daca primul sarut este mai special, umbrele lui sunt proportionale."

.......

Intr-o zi s-a trezit suparata pentru ca a visat ca am inselat-o cu secretara. Nu a vorbit cu mine o luna, m-a tratat cu dezgust. Nu m-am culcat niciodata cu vreo secretara pentru ca eu nu am. Afacerile mele se bazeaza pe intelegeri personale incheiate cu o strangere de mana. Nu am nevoie de nimeni sa-mi tina agenda.
.......

Oamenii dupa ce obtin ceea ce vor, incep sa creada ca dorintele lor au fost limitate.

.......

- Chiar trebuia sa te injosesti in halul asta? Un angajat mai tanar?! L-ati vrut dat afara si eu l-am aparat, l-am pastrat, l-am invatat. Se pare ca ti-ai schimbat parerea... Chiar nu-ti dai seama cum esti vazuta? Trebuia sa aflu de la fetita mea? Nu a trecut nici o luna de cand ne-am despartit.
- Nu e treaba ta. Ce-ti pasa tie?
- Imi pasa pentru ca eu sunt cel rau si tu esti cea buna. Te-ai dat atat de lovita si ranita, atat de brava in nenorocirea ta, iar eu m-am simtit atat de vinovat ca nu am reusit sa fiu cum doreai tu sa fiu, cum am aflat abia la final ca doreai sa fiu. Te iubeam atat de mult incat te-am crezut cand ai aruncat totul pe mine. De fapt te urcasei in barca de salvare de mult timp, asteptand si cea mai mica agitatie de vant, ca motivatie sa poti parasi vaporul. Sincer nici nu ma intereseaza daca m-ai inselat in casnicie, urmarea este mai dezgustatoare. Dar nu conteaza, pentru tine vei fi intotdeauna cea buna, iar eu voi fi cel rau.
- Uite cum te intorci precum catelul la propria voma.

.......

Parinte, nu-ti pierde timpul cu mine. Chestia cu Dumnezeu se intampla intr-un singur fel: fie traieste in inima ta, fie nu. Cu asta ar trebui sa incepi.
Am mai multe suferinti decat pacate. Nu incerca, nu te increde ca poti mai mult decat Dumnezeul tau. Du-te si cauta-i pe cei ce nu-si recunosc pacatele, in schimb cred despre sine ca-s oameni drepti si buni crestini. . Lasa-ma... Fa-te util si cauta-i pe cei ce-l triseaza pe Dumnezeu. Cand reusesc asta, nu-i mai poate opri nimic, caci nu mai au constiinta. Acolo trebuie sa duci lumina.

.......

Eu am luat ce a fost bun, iar cand sa platesc nota, vine altul si si-o asuma. Am fost eliberat de orice, asa ca ar trebui sa fiu multumit.

.......

- Ma enerveaza. Se vede cat este de acaparatoare. Si zambetul ala fals...
- A fost insurat cu mama ta 15 ani. Nu mai stie sa traiasca singur. Lasa-l s-o aibe. Abia daca isi poate face un ceai, ce sa mai spun despre spalat rufele sau curatenie in casa?!
- Sa-si ia o menajera.
- Menajera pleaca acasa dupa amiaza. Prin egoismul tau ii vrei o viata in singuratate. Este o cruzime, cel mai cumplit iad pentru un om este singuratatea.

.................................................

S-a trezit intr-o dimineata si si-a adus aminte:
- Apropo, ma sufoci. Nu te mai iubesc de vreo 2 ani, dar nu eram sigura. Tineam de mult sa spun asta, tot uit.
Acum ma gandesc... Ce fel de viata isi traieste daca uita un "amanunt" atat de important? Timp de 2 ani?!! N-am avut niciodata incredere in modul in care isi stabileste prioritatile, dar acum m-am convins ca este o altfel de persoana.

.............................................

Afacerea nu mai este ce a fost. Nu mai exista clienti fideli, nu te poti bizui pe ei. Nu mai sunt aceeasi de dupa 1989, dupa iesirea din comunism, cand ii puteai compara cu indigenii de pe continentul american ce se minunau la margele de sticla colorata. Viata lor s-a schimbat. Si-au educat gusturile in perioada de consum excesiv, atunci cand bancile au liberalizat creditele imobiliare si de consum. A urmat o criza ce inca nu s-a terminat, moment in care piata a invatat sa evalueze adevarata valoare a produselor. Stiu foarte bine ce merita si cat merita. Sunt precum fata dumneavoastra, daca mai ieri era o adolescenta ce se incanta ca are telefon mobil sa vorbeasca cu prietenul ei, astazi isi doreste un i-phone 5. Oricat de mult ii plac bunicului treptele de marmora, pentru cei tineri sunt de prost gust.

.......
Din experienta mea am constatat un fapt. Atunci cand destinul iti inchide o usa, urmeaza sa-ti deschida picioarele unei femei.
.......

Exista si alte moduri de a gandi lucrurile decat felul in care gandesti tu lucrurile.
.......

Draga, un lucru e sigur, nu poti sa fii barbat. Nici macar nu incerca. Fii o femeie.
E o treaba puternica cand este facuta corect.
.......

Este firesc ca omul sa isi creasca copilul, este o etapa a vietii lui. Dupa ce acesta face majoratul, dupa ce isi face un rost in viata, isi ia zborul. Este durerea parintelui, cei egoisti vor lungi acest moment cat mai mult, pentru ca nu vor sa se simta imbatraniti. Altii nu vor accepta niciodata, trateaza copilul matur ca si cum ar fi minor, vor incerca sa-i conduca viata.

Copilul meu si-a luat zborul de la mine cand avea patru anisori. Va avea viata ei, propria viata. Ma simt tot atat de batran ca acel parinte caruia i se casatoreste copilul si realizeaza ca de acum nu mai are privilegiul sa-l indrume si sa-l ingrijeasca, caci va avea propria familie si propria viata.

.......

Am auzit: "Incepe sa traiesti viata persoanei care vrei sa fii." Ce poate fi mai paranoic decat asta? Personalitatea multipla, prietenul imaginar, vocile interioare...? Sa traiesti un personaj fictiv, plasmuit de tine, nu prea seamana cu a fi tu insuti. Si nu este corect cu cei din jurul tau, cei cu care iti traiesti viata. Cand ai acceptat sa te minti nu mai esti constienta ca ii minti si pe cei din jur, presupui gresit ca au acceptat si ei sa fie mintiti.

.......

Exista nebuni ce traiesc in propria fantezie. Unii sunt inspaimantati de viziunile lor, altii sunt fericiti. Si unii, si ceilalti, traiesc in lumea lor inchipuita.
Iti doresc multa fericire.







(continui cu prima ocazie)
....................

2 comentarii:

Anonim spunea...

citesc de ceva vreme cu atentie si interes.
adanc, sensibil, caut un cuvant care sa se potriveasca si nu gasesc.
si inca ceva, multe similaritati, de multe ori ma intreb de unde ma stii de scrii asa exact, pe urma ma trezesc si imi dau seama ca e alta poveste, alt personaj principal, doar ca seamana.
toate cele bune
George

Enchanting Me spunea...

Sunt multi care se regasesc in postarile tale... Oare toti suntem tristi?!