Acest blog este personal, articolele sunt scrise dupa cum imi vine, in functie de starea mea. Fara a fi revizuite, fara a fi corectate gramatical sau ortografic.

vineri, 13 noiembrie 2009

16. Femeia




Ultimile 18 luni le-am petrecut in cautarea unor raspunsuri. Sa inteleg de ce. De ce?

Cum e posibil ca doi oameni care s-au iubit atat de mult, si-au au daruit viata unul altuia, au avut aceleasi bucurii, aceleasi necazuri, sa rupa acea legatura care i-a unit atata timp. Unul din doi s-a descoperit ca e nefericit. Cine e cauza acestei nefericiri? Eu? Ea? M-am schimbat eu? S-a schimbat ea? Cert e ca sentimentul asta de dezamagire nu vine deodata, ceva exista acolo de mult timp, ceva ce n-am putut sa vad si ramane inca o enigma. Atat de puternic incat a dat curajul unei despartiri. Fiecare isi schimba viata atat de drastic, viitorul devine atat de necunoscut; ma copleseste ideea ca acest sentiment de nefericire a fost atat de insuportabil. O despartire schimba un om. Daca nu, celalalt macar supravietuieste.
Si am cautat sa inteleg femeia. Sa nu repet aceleasi greseli, daca au fost greselile mele. Am cautat sa-i inteleg visele, dorintele, trairile. Am cautat in lumina zilei si in tenebre.

Femeile sunt diferite. Intre ele. Te stradui sa o cunosti, sa intelegi ce-i face bine, ce-i da un sentiment de siguranta si multumire. Si dupa ce ai pierdut timp, pasiune, si crezi ca ai reusit sa o cunosti, urmatoarea e total diferita. Ca si in sex. Cand in sfarsit ai descoprit ce o duce in extaz, ce-i zgandare dorinta, cand gasesti punctul G si ai impresia ca detii secretul fericirii unei femei in pat, la urmatoarea constati stupefiat ca are punctul G in cu totul si cu totul alta parte. Nu te plictisesti niciodata. La barbat e simplu, aia e, se ridica, il atingi acolo si acolo si deja e pe pereti. Barbatia e la vedere, stii la ce sa te astepti, nu se ascunde. Femeia trebuie sa o banui, interiorul e necunoscut: larg, stramt, adanc sau nu, umed, uscat, cald, rece, candida, buzata la labii, etc. Multe variabile, devine “quest”. Nu exista viitor in relatie fara compatibilitate.
Vezi o femeie extrem de frumoasa, atractiva, incitanta, destupata, toate premizele pentru a te indragosti de ea. Apoi constati ca nu poti sa faci dragoste decat daca iti iei un mop si o galeata. Sau o cisterna de crema. Ideea e ca nu te poti lua dupa aparente. Chiar ca si comportament. O vezi energica, danseaza senzual in club. Si o tragi in pat si isi traieste ascuns exaltarea, habar nu ai daca esti pe drumul cel bun. Si cel mai enervant e cand ratezi momentul, isi da drumul in tacere, nu afli decat dupa: “Aaa, mi-am dat drumul de trei ori.” Nu stii ce sa crezi, minte sa te flateze sau si-a tras-o singura?
Si, ca un experimentat ce te crezi, stii ca e foarte importanta latura psihica, trebuie sa-i sfredelesti mintea, sa descoperi cum sa-i castigi increderea, admiratia catre tine, sa-i oferi sentimentul de bine langa tine. Deja devine foarte complicat; pentru femeie e foarte important ce cred cei din lumea ei despre barbatul cu care e. Stim toti ca se aranjeaza, se imbraca atractiv, nu pentru ceilalti barbati - deja este dedicata - ci pentru celelalte femei. Noi, barbatii, nu comentam despre cum era imbracata o femeie, decat daca e echipata vadit senzual, aspect ce este denigrat de celelalte femei care pun eticheta pe loc: “curva”. Clar, o femeie trebuie sa se imbrace feminin.
Nu o cuceresti doar pe ea, trebuie sa cuceresti si toate persoanele importante din viata ei.

Toate “despartitele” au un dor nebun sa adoarma tinute in brate, le lipseste mai mult decat sexul. Le e dor de tandrete mai mult decat un orgasm. Si vor sa primeasca ce primeau inainte, ori ce ar fi vrut sa primeasca, fara a se gandi ca “fostului” i-a luat mult timp pana sa o cunoasca sau, chiar si dupa atata timp, nu a reusit.
Si totul se intampla in mintea ei. Iubeste un barbat, isi traieste visul, se ofera in etape pentru a construi acel frumos, acea poveste care a visat-o. Aceeasi femeie, libera de cuplu sau nu, gaseste un barbat atragator si il seduce. Si dezbracata de orice inhibitii sau prejudecati, isi dezvaluie sexualitatea cum n-a mai facut cu nimeni, gusta din senzualitate cu pasiune. Face sex. Pe cat de important este meritul barbatului, la fel este si ce e in mintea ei, starea in care e. Si-a dorit-o ea, altfel de unul singur nu reusesti. Ce o face sa-si doreasca? Simte cateodata nevoia de a-si demonstra ceva?
Femeia are nevoie de zile in care sa se simta atragatoare. Si incepe sa aibe incredere in obiecte. O pereche de pantofi sau o imbracaminte in care se stie atragatoare ii pot schimba starea. Chair si un parfum ii da incredere in sine, se simte mai sigura de ea.
Indiferent de stilul de viata abordat femeia are nevoie sa nu se simta singura. Doreste sa-si impartaseasca trairile cu cineva. Ca sunt vicioase, ca sunt familiste, carieriste... chiar daca nu au incredere una in alta, femeile isi petrec mai mult timp cu prietenele decat barbatii cu prietenii. Oricate beri ar bea impreuna, ei tot despre nimicuri vorbesc. Femeia nu are nevoie de preot, se spovedeste prietenei. Chiar daca aceasta nu e de acord cu ea, la randul ei are aceeasi nevoie de prietenie.
Ai spune ca odata cu trecerea anilor ar trebui sa devina mai toleranta, ca prejudecatile incep sa se risipeasca. Sindromul “Printesei” nu piere, tot va trebui sa fii galant cu ea, simte nevoia sa fie flatata, se va pretui si va fi pretentioasa la barbati. Uita ca a inaintat in varsta si pana si menstruatia nu mai e cum a fost. Fetelor, daca acum nu prea simtiti perioada, o sa vina o vreme cand devine suparator, te doare burta, ti-aduce aminte la fiecare cinci minute. Mai mult ca oricand vor simti nevoia de se cuibari in bratele unul barbat.
Ar fi foarte multe de spus si tot nu as putea defini-o, asa cum am vazut-o eu. E foarte greu sa te mulezi dupa fiecare, asa ca las la voia intamplarii. Asta sunt, facem cunostinta, ne potrivim sau nu. Daca nu, mergem mai departe in cautarile personale.
Dar va iubesc pe toate.


16 comentarii:

Lillee spunea...

Chiar pe toate? :)

Weekender spunea...

Principial. Platonic sau nu.

Unknown spunea...

E bine daca ne iubesti chiar daca suntem uneori dificile si rele cu voi :*

Frumusete spunea...

Ne iubesti,nu ne iubesti....dar trebuie sa recunosc ca m ai surprins extrem de placut.Tu,chiar cunosti femeia..

Andreea spunea...

Frumos articol..defapt imi place tot ceea ce ai postat pe acest blog.
Am citit tot de la cap la coada,fara sa imi dau seama,atat de prinsa de cuvintele tale am fost si cum a spus si Scarlet...tu chiar cunosti femeia!
Felicitarii!!

Anonim spunea...

foarte frumos, foarte adevarat :)

Anonim spunea...

iti recomand M. Scott Peck- drumul catre tine insuti,
este o carte scrisa de un psihiatru care studiaza relatiile pe care le are cu pacinetele sale si cu famila, prietenii.
Una din concluzii- exista o capacitate de a iubi si ea este limitata de mai multi factori.
"Problemele" care apar intre doua persoane de sex opus nu sunt doar de natura extrinseca, trebuie sa te cunosti mai intai pe tine si apoi poti sa tragi concluzii si despre ceilalti.
Am scris ceva despre asta, o stiu, o gandesc, o predic, dar o sa mi mai ia ceva timp pana ce am sa o si practic...citeste cu atentia la blogul meu, acolo und scrie about me.

Filthy spunea...

Foarte adevarat articolul. Cred ca ai surprins foarte bine esenta femeii. Felicitari, te poti considera un mic-mare cunoscator in acest domeniu. Iar articolul...foarte bine scris. Aceasi idee, ca iti citesc articolele pe nerasuflate

nico spunea...

Cand am citit primul paragraf, noroc ca eram la serviciu si erau prea multe persoane in jurul meu. Mi-am zis: astea sunt exact gandurile mele, uite ca exista cineva care a reusit sa le imbrace in cuvant...... Am plecat pe stada cu un nod in gat dar mi-era atat de rusine sa merg printre oameni si sa plang din nou......Daca ai gasit raspunsul, te rog sa mi-l impartasesti si mie: unde poate disparea atata iubire cata poate exista intre doi oameni, intr-o zi e atat iubire si in alta te trezesti atat de nefericit...A fost o perioada cand am simtit ca o iau razna de atatea intrebari fara raspuns, si am citit o multime de carti ca sa pot intelege, acum cred ca raspunsurile sunt in mine si trebuie sa le gasesc incet, incet.

Magda spunea...

Probabil nici pe tine nu te cunosti asa de bine.Oricum,mi-a facut placere lectura blogului tau.O viata frumoasa in continuare.

Anonim spunea...

dupa primul paragraf eram sigura ce va continua,dupa m-am ratacit printre raduri si mi-am uitat cuvintele...NU trebuie sa intelegi niciodata o femeie, ci doar sa accepti micile ei trasnai si sa-i oferi ceea ce-si doreste...

Andrada spunea...

Femeia are acel mister nealterat de timp, pe care nu e bine sa doresti sa-l afli, pentru ca tot farmecul se stinge atunci. Femeia trebuie iubita, nu inteleasa:)
Frumos post...

victor d. spunea...

Total corect si exact. L-ai citit pe Alexis Zorba ? Ideile voastre se completeaza foarte bine. Daca nu l-ai citit ti-l recomand din toata inima in PRIMA traducere, aparuta in "Romanul secolului XX".

Weekender spunea...

Mi-e rusine ca nu stiu cine este Alexis Zorba. Iti multumesc pentru recomandare, am sa ma conformez.

Nu inteleg de ce acest post a atras atentia, cele expuse mi se par evidente, si finalul l-am scurtat tocmai pentru aceasta evidenta.

Anonim spunea...

Se simte putina rautate in vorbele tale despre femei. Nu este nimic complicat, poate ca ele au nevoie mai mult decât barbatii sa se simta iubite. Poate, pt femei, faptul de a se simti iubite de barbati este mai important decât sa ofere iubire, sa simta extazul sau sa se simta puternice. Daca au plecat prea repede de lânga tine, daca au ramas prea mult si te-au exasperat, tot asta este motivul. Nevoia sa se simta iubite. Când nu mai cred, nu mai simt sau nu mai spera ca vor fi iubite, vor pleca. Daca sunt alungate când ele inca mai spera ca pot fi iubite, vor suferi. Degeaba vrei sa vezi la ele numai ce e urât, meschin, rau. Si tu ai nevoie sa fii iubit de o femeie. Numai ca tu vrei sa fii iubit foarte mult.

Corina

Weekender spunea...

Raspund repetand ceea ce scriam: Femeile sunt diferite. Intre ele.

Unele sunt cum spui tu, altele nu.

Unele pleaca si cand sunt iubite, altele raman si cand nu mai sunt iubite.

Rautate?
Posibil. Sper. Sa fie tot ce pot spune rau despre femeie.