Acest blog este personal, articolele sunt scrise dupa cum imi vine, in functie de starea mea. Fara a fi revizuite, fara a fi corectate gramatical sau ortografic.

vineri, 19 noiembrie 2010

Zi de noiembrie

Jurnal...
19.11.2010
Bucuresti


De doua zile nu am vorbit cu nimeni. In sensul ca nu am scos un cuvant, nu am avut cui.
E trist sa te bucuri in singuratate, e mai trist decat sa suferi. Sa razi singur, cand vezi ceva comic la tv; sau cand iti vine o idee nastrusnica.

Ori poate e normal. Nu mai stiu.

Nea Pandele este un vecin de la etajul 9. Soarta l-a lasat fara un picior. Incerc sa trec dincolo de handicapul lui, sa vad ce fel de om este, pentru ca sentimentul de compasiune fata de situatia lui apare automat, nu-ti da ragaz sa-i cunosti personalitatea. Am descoperit un om spiritual, educat peste infatisarea lui, ce prefera sa citeasca o carte in loc sa piarda timpul la tv. Un om ce viata l-a invatat sa fie umil, numai el stie cat a suferit pana s-a obisnuit cu ce a devenit, din cauza unui accident stupid.

Stiu ca are un fiu, nu l-am vazut niciodata. Nu l-am intrebat de relatia cu baiatul, nici cum a ajuns sa detina o garsoniera in bloc. Nu am pus intrebari despre viata lui, asa cum nici mie nu mi-ar fi placut.

Gatesc in fiecare zi. De fiecare data cand fac ciorba sau supa, ori o mancare gatita mai speciala, are portia lui. Urc la el, ii las mancarea, sunt bucuros si mandru sa-l aud cum imi lauda calitatile gastronomice. "Domnule, imi mai aduce lumea mancare, dar dumneata faci mancaruri deosebite, dar atat de gustoase... si e prima oara cand mananc asa ceva... Esti de meserie?"
Eh, nea Pandele, este prima oara cand ma intrebi ceva din curiozitate. Ii zambesc si-i raspund ca nu sunt, dar imi place sa gatesc si sunt gurmand, mananc doar ce imi place. Si mi-a venit un gand, de ce vin sa-i las mancare si fug, de parca nu as dori ca prezenta mea de om intreg sa-l faca sa se simta janic?
"Nea Pandele," ii zic "imi aduc si mie sa mancam impreuna. Oricum e fierbinte, pana ma intorc e numai bine."

In fata omului necajit reactionam in mod contrar. Avem mila si-i oferim ceva material, bani sau mancare. Nu pentru a-i face lui bine, ci noua. Atunci cand oferim mila ne simtim mai bine, ca am facut o fapta buna. Dam pomana si fugim, de parca necazul ar fi molipsitor. Este adevarat, ca un om necajit te deprima, iti umbreste ziua. Nea Pandele, ca si mine, tanjea dupa o conversatie cu un om.

Nea Pandele, amandoi avem cate un handicap. Doar ca la matale se vede mai bine.


/

Niciun comentariu: