Acest blog este personal, articolele sunt scrise dupa cum imi vine, in functie de starea mea. Fara a fi revizuite, fara a fi corectate gramatical sau ortografic.

joi, 16 septembrie 2010

Vina celui ce daruieste?



Sta un psiholog intr-un cabinet pustiu si zice:

-Asadar, spuneti-mi va rog, de cand aveti aceste viziuni?

/


O tiganca vindea seminte la colt cu 5 lei cornetul. Din cand in cand trece un tanar, lasa 5 lei, dar nu ia niciodata cornetul. Intr-o zi, tiganca il opreste. “Da, stiu, o sa ma intrebati de ce nu iau niciodata semintele. Eu nu mananc seminte”

“Nu, conasule” – zice aceasta. “Am vrut sa te anunt ca s-a facut 10 lei cornetul.”


Acest banc il stiu din adolescenta. Pe atunci nu-l intelegeam ca acum.

/

Daruieste-i repetat unui om orice: bani, dragoste, grija, tandrete, timp, preocupare. In timp va avea sentimentul ca i se cuvin. Apoi, cand faci o pauza sa te indeletnicesti cu viata ta, pentru ca a aparut ceva nepravazut sau un necaz, ceea ce-i daruiai ii lipseste. Si te va uri pentru asta, pentru ca te-ai oprit. Ori cand nu-i mai ajunge, iti va cere mai mult.

Cine a gresit? Cel care nu mai realizeaza ca de fapt era un dar, sau tu pentru ca l-ai obisnuit sa primeasca?

“I-as da aripi unui copil, dar l-as lasa sa invete singur sa zboare” - citez Garcia Marquez


*****

Niciun comentariu: