Acest blog este personal, articolele sunt scrise dupa cum imi vine, in functie de starea mea. Fara a fi revizuite, fara a fi corectate gramatical sau ortografic.

duminică, 18 septembrie 2011

30 year old scotch whiskey


Isi turna whiskey in pahar si privi ganditor catre eticheta sticlei. Glenfiddich de 30 ani.

- La ce te gandesti? – il intreba vazandu-l ca priveste in gol.

“Sa fie curiozitate sau e sentiment autonom declansat din dorinta de a fi in centrul atentiei?” – gandi dupa ce il aduse la realitate cu intrebarea.

- Ma gandeam la suficienta. Este ultima sticla ramasa dintr-o cutie de 12. Foarte rar mi-am permis sa cumpar, valoarea unei sticle m-a facut sa pretuiesc fiecare picatura. I-am simtit savoarea doar in momente de auto-rasfat, cand ceva multumitor s-a intamplat sau pur si simplu ma simteam bine. Cireasa de pe tort. Doua degete, nu mai mult. Pregatirea mentala pentru a simti gustul dureaza foarte mult, ca un preludiu indelungat. La 250 dolari pe sticla ai o atitudine pioasa, devine mai mult un simbol pentru felul in care pretuiesti viata si pentru satisfactia ca iti oferi lucruri bune. Totul se intampla in cap, practic sunt cateva sorbituri de alcool.

Mi s-a facut cadou aceasta cutie de 12, suficient de mult incat sa irosesc. Am invitat prieteni, la primul chef am baut cateva sticle asa cum bei orice alt whiskey uzual. Fara tabiet, fara preludiu si pofta mentala. N-a mai fost un eveniment, banalizarea simbolului nu m-a deranjat din cauza suficientei.

Cand dorim dragostea unei persoane ne imaginam fericirea ce am simti-o daca sentimentele vor fi reciproce. Apoi cand face parte din viata noastra, o suficienta similara face ca aprecierea sa nu mai fie aceeasi. Abia dupa ce o pierzi realizezi cat de mult insemna pentru tine, valoarea se restabileste. Pentru o clipa m-am gandit cum m-as simti sa te pierd si un dor de tine m-a cuprins, cand cu cateva minute in urma din cauza suficientei prezenta ta era o normalitate, nu un eveniment. Sa nu ma intelegi gresit, simt acea satisfactie de dupa degust, ma simt bine, dar mi-a placut mai mult pofta de dinainte. Gandul meu de cateva secunde a facut ca aceasta pofta sa revina, imi este dor de tine si te vreau.

- Nu este nevoie sa ma magulesti, ma simt bine cu ce obtin de la tine. Am trecut demult de etapa cand eram incantata de felul in care ma faci sa ma simt, dar te cunosc foarte bine si stiu ca nu pot sa te detin, apartii mai mult trecutului tau. Nu vreau sa te detin, vreau sa te consum.

- Nu vad gelozie pe fata ta ca as fi iubit candva pe cineva mai mult. Este adevarat ca nu poti fi in competitie cu trecutul meu; simti un regret, acesta este un sentiment retrait la fiecare amintire. Parca avem un manage-a-trois, la fiecare moment de bine iti amintesti si aduci trecutul in relatia dintre noi. Nu o cunosti pe fosta mea sotie, in schimb ai o admiratie pentru ea pentru simplul fapt ca am iubit-o foarte mult. Cateodata o urasti pentru ca m-a facut sa sufar, pentru ce a facut din mine. Gresesti, am suferit dupa ea, dar mai mult am suferit pentru mine, pentru cine eram. Mi-a fost dor de … mine.

Astazi gandesc altfel, ca tot ce s-a intamplat m-a schimbat, sunt multumit cu ce am devenit si chiar nu mi-e dor de cel care eram in trecut. Nu stiu daca am fost mai rau, daca am meritat, nu ma mai gandesc. Stiu ca am evitat sa o urasc, cand de fapt tot timpul nu am asteptat decat sa ma eliberez. O urasc din tot sufletul si nu am asteptat decat momentul prielnic sa recunosc, ura vindeca tristetea intr-un mod explicabil. Am asteptat sa apara cineva important in viata ei, sa iubeasca. A trecut prea mult timp, cu asta mi-a facut rau fara voia ei. De curand mi-am dat seama ca iubeste pe cineva si m-am simtit eliberat, ma astept sa sufere asa cum am suferit si eu. Datorita felului ei de a fi va iubi pe cineva cu adevarat special, doar ca oamenii deosebiti au nevoie de alti oameni deosebiti, iar ea se va indragosti de un barbat de succes fara sa-si dea seama ca este la o varsta cand incepe sa se deterioreze. Este atat de greu sa tii vie o iubire puternica, cand va capata suficienta fata de ea va incepe sa vada diferentele dintre ei. La aceasta etapa a vietii dragostea se mentine si prin trecut, de viata traita impreuna, ceea ce nu vor avea. Daca este un barbat pe placul ei acesta va fi puternic, stapan pe sine si o va domina. Dar acelasi tip de barbati stiu sa aleaga ce le este mai bine in viata, si cand suficienta se va instaura se va extazia la o alta femeie, cu mai multe optiuni si circumstante pentru fericire. Sunt doua posibilitati: fie iubirea pentru ea se va stinge si o va parasi, fie o va iubi in continuare ceea ce va insemna ca nu este de fapt barbatul puternic pe care il crede, va fi dezamagita. In ambele cazuri va suferi, dupa el sau dupa mine. Asa cum am suferit si eu. Acest gand m-a eliberat, ca si cum s-ar fi intamplat. Sunt sanse putine sa fie fericita, o ajuta si banii, dar tot asa de bine se poate ca banii sa-i dea o aroganta si o atitudine care sa-i fie impotriva. Din cauza banilor un caracter dominant va iesi mai tarziu la suprafata si va dezgusta barbatul.

Aceasta ura a mea impotriva ei nu vine din suferinta cauzata de dragoste, este revolta mea la modul cum m-a facut sa ma simt si pot spune ca mi-a distrus viata. Un lucru bun a iesit din asta, un alt “eu” mai bun decat inainte, capabil sa aprecieze viata si pe ceilalti, capabil sa te aprecieze pe tine. Va fi greu sa mai simt dragostea magica cu care suntem obisnuiti cand suntem naivi, nu mai vreau o astfel de idealizare, poate ca am trecut si eu la o etapa cand omul iubeste altfel. Prefer sa-mi fie dor de tine cu pofta decat sa fiu saturat de tine. Inceteaza sa umbresti o emotie placuta cu amintiri, gusta viata asa cum savurez eu whiskey-ul asta de 30 ani.

****

____________________

- fragment "Vizionarul", nerevizuit

Niciun comentariu: