Acest blog este personal, articolele sunt scrise dupa cum imi vine, in functie de starea mea. Fara a fi revizuite, fara a fi corectate gramatical sau ortografic.

miercuri, 20 ianuarie 2010

Marte vs. Venus


„[...] ideea este: crezi ca in urmatoarea relatie nu vei face aceleasi greseli? Pentru ca pana la urma, asta e ceea ce conteaza. Eu am inteles abia acum ca barbatii, desi isi doresc femei destepte langa ei, nu vor sa accepte cu nici un pret ca aceasta femeie sa le spuna vreodata ca au gresit, ca trebuie sa fie adorati si considerati mai presus de orice, chiar de adevar.”

Nu , nu cred ca pot face aceleasi greseli. Poate altele, fara sa vreau. A fost si pentru mine o mare intrebare daca un om isi poate schimba comportamentul. Cand ma aflu intr-o anumita situatie, analizez si judec in baza informatiilor obtinute si a instinctului antrenat de experienta proprie. Dupa care iau o decizie. Informatiile se acumuleaza, la fel si experienta. In functie de aceasta „bogatie” comportamentul si actiunile sunt altele pe viitor. Daca omul nu a progresat sau involuat, deciziile lui vor fi la fel.

Doar o experienta marcanta poate schimba un om, sa nu mai reactioneze similar la aceleeasi situatii, la fel in viitor ca in trecut.

Ce am invatat eu? Sa ascult cealalta persoana, sa-i cer acordul. Daca nu e de acord cu mine exista doua posibilitati: nu am dreptate; ori am si n-am stiut sa-mi sustin cauza, . In ambele cazuri daca insist in a ma impune, cealalta parte va suferi de desconsiderare, si pe buna dreptate. Sa nu iau singur decizii pentru amandoi dupa cum vreau eu, doar nu am plecat singur la drum. Femeia apreciaza barbatul barbat, pot face asta si fara sa-mi stirbesc masculinitatea. Nu in fata ei trebuie sa-mi demonstrez barbatia, ci in fata vietii. Nu cu ea trebuie sa lupt, ci cu restul pentru ea.

Greseli de ambele parti, si din iubire se tolereaza aceste greseli. Barbatul nu prea isi pune la fel de des intrebarea daca e fericit sau nu, rezistenta lui e mai importanta si ajunge sa iubeasca asta mai mult. Femeia e mai sentimentala, sufletul e mai important pentru ea. Barbatul e practicianul, femeia este poezia. Si daca ea pierde starea de bine, de siguranta si nu se mai bucura de el, nu va ezita sa-si schimbe viata. Barbatul persista in adulter si ani, femeia doar pana cand se decide ce e mai bine pentru sufletul ei.

Femeia nu trebuie sa ceara direct un lucru cand si-l doreste, asa ar fi productiv in plan relational. Daca vrea ca el sa mearga la piata de exemplu, nu il trimiti impunandu-i. Expresia: „Fa ceva si tu pentru casa asta!” nu-l mobilizeaza, din start l-ai acuzat de ceva. Lui nu i se pare corect si incepe sa o iubeasca mai putin, stie ca se duce la munca si isi consuma toata energia pentru bunastarea amandoura. Parca ar pleca cu alta bucurie daca i-ar explica ca e pe cale sa-i gateasca mancarea preferata, mai intai va face curat pentru comfortul comun, iar el in timpul asta ar putea face piata. Nu este vorba de a-l proteja, de a ceda in fata lui, doar de a-l determina sa faca ce vrea ea, in acelasi timp facandu-l s-o iubeasca mai mult.

De cealalta parte el trebuie sa fie constient ca ea are nevoie sa simta apropierea lui, are nevoie de hrana pentru suflet. Ea nu are nevoie de solutii de la barbat cand ii se plange de traficul care l-a prins. Nu asteapta de la el o ruta ocolitoare sau alt sfat. Pur si simplu ea comunica si raspunsul corect ar fi : „Da, draga, am vazut.” Si o iei in brate, si o saruti protector si intelegator.

Da, este adevarat, barbatii au tentinda de a respinge sfaturile femeii, de a se simti loviti in orgoliu cand aceasta o face doar din dorinta de a le propune o alta varianta, sau pur si simplu pentru ca-si sustin iubitul. Va primi sfatul ca pe o ofensa. Crede ca ea n-are incredere in puterile lui de rezolvare a situatiilor.

Uneori adevarul este diferit pentru fiecare din relatie. Si poate fi perfect valabil, amandoi au dreptate. Nu poti discredita personalitatea celuilalt atacand prin a spune ca adevarul lui nu e valabil. Poti sustine adevarul tau, dar nu ataca adevarul celuilalt. Cand il ataci, instinctul de protectie il trimite la rezistenta, devii inamic. Daca doar sustii adevarul tau si il descrii, il desfasori, el il va privi lucid si va face comparatie cu al lui. Se va pune in situatia ta, si va concluziona ca si tu ai dreptate. Iar la final va fi mai usor pentru a se decide care adevar e mai benefic si mai comfortabil. Luptele pentru un singur adevar nu duc la nimic bun.

Si sa mai spun un secret din lumea masculina: barbatului nu-i place neaparat o femeie desteapta. E doar mai comfortabil pentru el, dureaza mai putin sa se explice. Lui ii place in mod deosebit femeia greu de cucerit si, dupa ce a cucerit-o bine, sa stie ca ea ar fi mai greu de cucerit de altii. Cu cat ea e mai selectiva la barbati, cu atat cucerirea lui e mai importanta. El nu trebuie sa afle niciodata cat de misto si inteligenti sunt alti barbati.


.

Niciun comentariu: